karoiver -
Hjem Add Om meg Kontakt

Hei! Det var veldig kjekt med litt omvisning rundt i dag. N vet jeg hvor det meste er og det mest ndvendige, hehe! For et r siden p denne tiden var jeg nettopp dpt og gang med en heftig natt til 1. mai feiring som russ, og n ligger jeg i en seng hos fremmede i Cdiz. Det fr meg til tenke p hvor fort tiden flyr og nye minner skapes. Lurer p hvor jeg er et r fra n av? Alt har blitt mye bedre her i Cdiz de siste par dagene, og bedre skal det blir framover s jeg er sikker p at jeg kommer til nyte disse tre ukene med herlige mennesker og at de kommer til fly fort avgrde. Men det skal jeg ikke tenke p n, n gjelder det bare nyte hvert sekund av tiden jeg har her. God natt alle sammen♥

• 9

Hola! I dag var jeg sammen med ei fra klassen etter universitetet og gud s koselig det var! N begynner jeg fle meg mye bedre her, n som alle i klassen har kommet og vi gjr ting sammen. Endelig er det slutt p all ensomehet, haha! Vi dro litt rundt i gatene fr vi satte oss ned p en kjempekoselig restaurant. Der fikk vi tre retters pluss drikke for bare 80 kr, supert! Jeg drakk l til maten og det var nydelig, l i varmen er alltid godt, hehe! I morgen har vi fri fra universitetet og dermed er planen og ha en lat dag p stranda, can't wait! N m jeg egentlig bare lpe ettersom vi skal p sightseeing rundt om overalt her i Cdiz med to fra universitetet s det blir spennende! Ha en super dag videre!

• 6

I gr nr vi gikk litt rundt fant vi ut at stranden ligger rett ved universitetet og det var en fin liten strand. Hit skal jeg dra ofte etter skoletid! Det er mange studenter der s kanskje man kan bli kjent med noen spanjoler, det hadde jo vrt kjempe gy! Det er kjempe varmt p dagtid s det passer perfekt med litt strandliv etter timene.

P var vandring i gr fant vi ut at vi mtte f i oss noe drikke og jeg tok meg en liten matbit. Jeg fant ut at jeg skulle prve noe nytt s da ble det chorizos fritos. Pommfrien var like slapp og seig som ja, hva kan man si? Edelstenene til en gamml kll, men ellers bra! De hadde gratis wifi ogs s da var det lykke, jeg fr nemlig ikke nettet til funke p telefonen her i huset. S vi var vel ikke s veldig sosiale av oss der og da, hehe!

Vi fant ogs en handlegate like ved der jeg bor s da ble det litt kikking i butikkene, wuhuu! Jeg gjorde mitt frste innkjp faktisk, og etter det jeg s ser det ut til at det kommer til bli flere innkjp i lpet av tiden min her. Det var masse eye candy for si det snn, hehe! I gr kjpte jeg meg bare en strandveske ettersom jeg glemte ta med, og fant en jeg synes var ganske s st. Ellers m jeg vel f tatt meg en tur ut med kameraet snart, det begynner bli mye mobilbilder n, s kanskje jeg tar meg en tur med kameraet i morgen ♥

• 7

Hei! Da var frste skoledag unnagjort! Det var kjempegy treffe de andre fra klassen igjen og det virker som det blir et bra opplegg p universitetet. Lrerne er kjempe greie og spesielt en av de er utrolig morsom, klarte ikke slutte le av han, kul fyr! Vi fikk utdelt et hefte med masse informasjon ang. undervisningen og litt aktiviteter s det var kjempebra! I lunsjpausen dro vi i kantinen og nr vi kom ned trappen snudde omtrent hele kantinen seg og stirret p oss, kleint! Men vi var jo flere sammen s da gikk det greit, hadde vrt verre om jeg kom ned alene, hehe! Men alt i alt en super frste skoledag! N skal jeg ut p sightseeing med et par stykker fra klassen. Deilig treffe folk igjen og f vre sosial, haha! Hper alle har hatt en fin start p uken :)

Happy happy!

• 9

Hei! I sta bestemte jeg meg for ta meg en joggetur, men det var kanskje ikke det lureste. Det var alt for varmt! Jeg trodde det skulle vre svalere nr jeg gikk ut, men der tok jeg kraftig feil gitt! Jeg bare gikk langs promenaden og ble like sjokkert hver gang jeg s folk komme lpende langs veien. Jeg fatter ikke at de klarte i den stekende sola! Men de er jo vandt til solen, noe jeg overhodet ikke er, s der har vi vel forklaringen. S det ble bare en liten tur p meg fr jeg vendte snuten hjemover. Men jeg fikk noe bra ut av turen da! Nr jeg gikk mot promenaden mtte jeg tilfeldigvis p ei fra klassen, hun hadde akkurat kommet og var der med kjresten. Det var kjempe deilig se et kjent fjes igjen ettersom det har vrt ganske s ensomt de siste dagene, s da mtte jeg skravle litt med henne, hehe! Jeg mtte faktisk p henne nr jeg gikk tilbake ogs, sykt tilfeldig!

Og vet dere hva? Jeg har sett 4 av spkelsene!! N mangler bare ett! Haha! Nr vertsfaren min kom og sa at de var middag ropte han p alle for at de skulle presentere seg s n har jeg mtt dem. Men det var bare et hei og hadet fr de forsvant igjen. Jeg ble jo kjempeglad nr jeg fikk mte barna deres, og hpet at jeg skulle f snakke litt med dem og f litt selskap, men neida. Jeg er et sosialt vesen, jeg trenger folk vre sosial med, come back, haha! Men middagen var nydelig da, til tross for at den mtte inntas mens jeg var ene og alene. I morgen er det klart for frste skoledag og vertspapi skal flge meg, s det blir som frste klasse all over again hvor foreldre flger barna frste skoledag, hehe! Jeg er kjempe spent p hvordan det blir og dere skal selvflgelig f en oppdatering p hvordan det gr!

N skal lonelygirlinCdiz g legge seg, solen tok knekken p meg i dag! Haha, jeg er nok en smule overdramatisk i skrivingen min, jeg har det ikke s flt som jeg skal ha det til. Jeg har jo eget rom, tilgang til dusj og mat, og en fin by utenfor s jeg skal ikke klage. Buenas noches a todos!

• 7

Hola! I dag har jeg ligget stekt i flere timer p stranda. Og jeg har dessverre blitt litt rd, til tross for at jeg smurte meg masse med solkrem! Men bortsett fra det var det kjempe deilig vre p stranda igjen. Nr jeg dro tidligere mtte jeg kjpe meg et badehndkle og fant meg en liten jallajallashappe. De hadde selvflgelig bare barnehndklr s da ble det et fint et fra Monster High, haha! Tok ogs turen innom butikken og kjpte brus og potetgull s jeg har virkelig kost meg i dag! P stranda plugget jeg musikk i rene og bare l der og nt livet. Etter hvert kom det masse folk til stranden og det ble masse liv. Jeg synes det er morsomt og se hvordan spanjolene koser seg nr de er p stranda. Elsker strandlivet ♥

• 8

Hei! Nr jeg satt p rommet i gr kom ssteren til vertsmoren min og sa at det var middag, og da var det dekket p til meg og gutten fra sterrike. Maten var god og hun var veldig glad i prate s det var i grunn en koselig middag. Jeg tror faktisk jeg fikk et glimt av en av snnene deres som gikk forbi kjkkenet i forbifarten! Det virker som om de som kommer og bor hos dem er for seg selv liksom, de fortsetter med sitt liv og bryr seg ikke s mye om de som er her. S fler meg ganske s lonely her, men jeg forstr dem da. Hvis det kommer mange studenter og bor hos dem s orker man vel ikke bruke s mye av tiden sin p dem. De har jo jobb og mange ting gjre. De eier forresten sin egen klesbutikk! Men jeg skulle nske de kunne vist meg litt rundt eller noe i det minste. Men jaja, jeg er hardbarska s jeg overlever! Men jeg m innrmme at jeg var litt bekymret for komme hit. Jeg er jo reisevandt og er ikke den som er redd for nye plasser, men det var litt skremmende skulle reise alene til Malaga for s og finne buss derfra til Cdiz. I tillegg var det rimelig skummelt skulle bo hos noen fremmede og jeg kjente hjertet dunket fr jeg ringte p dren p fredagen. Men n er det gjort, jeg hoppet i det! Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men jeg er stolt av meg selv og glad for at jeg reiste. Dette er en super erfaring ha med seg og jeg vet at alt blir mye bedre nr jeg starter p universitetet og jeg mter resten av folkene i klassen og forhpentligvis blir kjent med flere! N tror jeg at jeg skal ta meg en tur a la playa, og i dag m jeg huske masse solkrem, vil jo helst ikke se ut som en sprengt gris nr jeg starter p universitetet i morgen! Haha! Ha en fin sndag folkens!

Slenger med noen bilder av rommet. Jeg skal faktisk dele rommet med ei fra klassen fra 1. mai s det blir kos :)

• 6

Yoo! N sitter jeg nydusjet og litt solbrent p sengen. Jeg gikk litt rundt i gatene i sta og kjente meg faktisk ganske fort igjen fra der jeg hadde gtt med han gutten fra sterrike. Til slutt kom jeg fram til en slags strandpromenade greie som man kunne g langs, s kunne man se ned p stranden mens man gikk. Jeg hadde bare tenkt til g en liten tur, men etter ha gtt et stykke la jeg merke til en McDonald's plakat og da kunne jeg liksom ikke bare snu og g min vei. S jeg tok beina fatt og vandret langs hele promenaden. Jeg flte at jeg aldri skulle komme fram, men nr jeg s en jente med en brus fra McDonald's fikk jeg nytt hp. Og omsider, etter ha gtt langt og lenger enn langt kunne jeg endelig skimte det fine gule M-skiltet. Her snakker vi lykke ganger tusen! Elsker Mc'ern ♥ Jeg har fremdeles ikke sett noe til barna til familien, men det ligger kanskje noe i det faren sa til meg nr jeg kom i gr, at de er som spkelser, man ser de aldri og vet aldri hvor de er, haha! N skal jeg bare slappe litt av her p sengen og kanskje lese litt til eksamen som igler seg innp snart, s blir det sikkert middag i ni-ti tiden. Kanskje jeg da fr et glimt av ungene deres om jeg er heldig!

Jeg tok ikke med kamera ettersom det bare var en "bli kjent med byen" tur, men kanskje jeg knipser noen bilder i morgen :)

• 10

Hei! Jeg lever enda! Etter en uendelig lang reise p 18 timer med fly og buss hit og dit kom jeg meg endelig fram i gr, i god behold! Det var ikke bare bare finne fram til huset til familien nr jeg gikk av bussen, men etter litt sprring fant jeg til slutt fram og sto forran dren deres. Det var skummelt det! S var det bare ringe p og hpe p det beste. Nr jeg kom inn var det en kjempe stor sal og flere etasjer oppover, plutselig s jeg bare et hode som stakk over kanten og sa at jeg mtte ta heisen. Nr jeg kom opp hilste jeg p vertsmoren og faren og de viste meg rundt i full fart fr vi la oss alle sammen. Det var kjempe rart komme hit og bare skulle bo hos noen fremmede. Men de virker kjempe greie! I dag vknet jeg til tre hyggelige damer p kjkkenet som ordnet frokost til meg, de var slekninger av familien som bruker vre mye her. Familien har hatt mange andre studenter p utvekskling her og akkurat n er det en gutt fra sterrike her, men han reiser i morgen. Han var s grei vise meg litt rundt i sta, det er uendelig mange sm sidegater overalt som er perfekt for g seg bort i! Ellers er jeg liksom overlatt litt til meg selv, jeg fikk husnkler, telefonnummer, et kart og en klapp p skuldren. Haha! S jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur ut n utforske litt, det er forresten kjempe deilig temperatur her!

Jeg har ikke ftt overfrt noen bilder enda s da slenger jeg bare med et fra pakkekaoset hjemme i Norge. Ha en fin dag alle sammen!

• 9

Hei! Drlig blogging fra min side, I know! Men jeg har vrt super stressa siden jeg skulle reise i dag, i tillegg mtte jeg jo bruke tid p typen fr jeg dro, s her har det vrt full rulle! Og i dag er dagen her, dagen jeg reiser ut p mitt tre-ukers lange eventyr! Jeg sitter med blandede flelser, jeg tror det blir supert, men akkurat n grugleder jeg meg, jeg er jo helt ukjent der og har en lang vei reise, og som jeg har sagt til familien min s er jeg veldig bekymret for at noen skal kidnappe og drepe meg, men vi satser p at det ikke skjer! Haha! Jeg hper virkelig familien min i Cdiz har internett, hvis ikke kommer jo bloggen til d ut, noe jeg absolutt ikke vil. Vil jo gjerne dele alle opplevelsene mine med dere, s fingers crossed! Jeg vet forresten alderen p alle fem barna n og de er alle rundt min alder s takk gud for det, vet ikke hvordan det hadde gtt om de hadde hatt sm barn? Nei jeg mener, hh s dumt! Jeg tror det blir tre supre uker med mange kule opplevelser og mange nye kule mennesker jeg blir kjent med! S bare jeg overlever reisen gr nok alt kjempe bra nr jeg har ankommet Cdiz. Nr jeg tenker meg om gleder jeg meg sykt, selv om jeg er en smule bekymret for reisen, men det er jo bare en bagatell! Ha en super helg folkens, n drar jeg, hasta la bye bye <3

• 3

P fredagen regnet det masse og vret var skikkelig drlig, men nr det endelig sluttet regne var vi rask komme oss ut. Vi mtte jo f laget bl fr vi dro hjem. Jeg er en liten pyroman s det er et must! S da var det bare g og finne ved og g ned i fjra. Etter et par mislykkede forsk fikk jeg endelig fyr og flammene vknet til liv, fantastisk! Flammer er s herlig, kunne sttt og stirret p de i en evighet! S da ble det plse p oss til slutt og psken ble komplett! Problemet var bare at det var flo og havet steg, s til slutt satt vi nesten i havet og grillet plse, haha! Men det gikk bra og vi rakk akkurat komme oss inn fr uvret startet igjen.

• 4

Hei! Da var psken over og i gr kveld kom jeg tilbake til Troms. En uke med kos, joggeklr, godteri og sminkefri er over. Men litt godt komme hjem og back to normal ogs da! Jeg har hatt en super pske med familien og kost meg max! Vret var dessverre ikke det beste, men i gr like fr vi skulle dra kom solen fram og temperaturen steg, er det ikke typisk? S det var med tungt hjerte vi satte oss i bilen og suste avgrde. I bilen satt jeg og hrte p musikk og drmte meg bort i tanker om Cdiz. N er det jo faktisk bare en uke til jeg starter p universitetet i Cdiz, jeg klarer nesten ikke vente! Jeg gleder meg s mye at jeg vet ikke hvor jeg skal gjre av meg, jeg har kengeruer i magen og gr rundt meg selv i alt kaoset med pakking og styr her hjemme, haha!

PS. det kommer noen forsinkede innlegg senere som skulle vrt postet mens jeg var hos bestemor, men ettersom nettet p telefonen min ikke var s srlig samarbeidsvillig fikk jeg ikke lagt det ut.

• 6

Vi var s heldig vkne til et lite pskeegg i gr, og inni der l en lapp som tok oss med p en tur over hele grdsplassen i jakten p et strre pskeegget, og jammen fant vi det ikke! Ikke mindre enn to, ett til hver, haha! For en grei pskehare m jeg si, han sa det var greit med pskeegg tidlig i psken s man rekker spise opp alt fr psken er over. S etter vi fant pskeeggene var det bare starte og kose seg. Fram med puslespill, kryssord og brus. Puslespill hrer liksom psken med, men det var nok litt i vanskeligste laget dette ja, tusen brikker og vanskelig tema s jeg ga fort opp for si det snn...

• 7

Hei! Dagen i dag har gtt til kos med familien og masse godtespising. Vi var i fjra tidligere i dag, kjempe deilig! Vi var jo s heldig f besk av tantegutten min og han kom gledelig ned i fjra han ogs, han elsker nemlig kaste stein i havet. Slepytter fr forresten ogs tommel opp fra han. Kjempe gy ha han p besk, jeg ser han s sjelden s det er alltid kos nr han kommer og faktisk vil leke med meg. Ellers er det kjempe fint vre her hos mor, jeg nyter virkelig pskeferien♥

• 8

Bilen er sprengt, pskegodt er kjpt, radioen str p, vi er halvveis til bestemor, kan det bli bedre? Ja det kan faktisk det, vi skal stoppe p bensinstasjonen kjpe plse! Jeg kan nesten ikke rre meg, men gud jeg er glad for sitte her i bilen. N begynner psken p ordentlig, hvertfall for min del, n er jeg i skikkelig pskesteming. Muriel og onkel har tatt med skiene sine, men jeg kom dessverre til sette meg p skiene mine s de knakk... Neida, det er bare tull, sannheten er at jeg hater g p ski, jeg har hatet det fra jeg var liten. Selv om jeg elsker st p slalom kan jeg ikke fordra langrennsski. Hver gang det var skitur med skolen var det et faens styr f meg med, jeg hylskrek og kranglet til the bitter end, men jeg tapte alltid kampen og endte opp med bli tvunget med. Haha! Men jeg m innrmme at det hadde vrt gy prve og g p ski n som jeg er eldre for se om jeg faktisk liker det. N er det plsetid! God pske alle sammen! :-)

• 4

Love this, elsker bare sitte med tfflene mine og late meg p soften, herlig mte starte dagen p♥

• 5

Hei! I dag vknet jeg med masse energi og ryddet hele leiligheten og pyntet litt til pske. Ikke at jeg har s mye pynt at det gjr noe, men fram med litt gult s er det jo pske. Jeg fikk sjokk nr jeg pnet gardinene i dag, p sndagen var det ikke et snfnugg p veien og jeg gikk tur i bare joggesko og en tynn jakke, men i dag snr det noe helt enormt. Man vet virkelig aldri hva man str opp til her i nord, haha! I morgen drar jeg hjem til bestemor for feire psken, det blir s koselig. Jeg drar med Muriel og onkel og hun skal velseskjre, hayyy mi madre sier jeg bare! Ellers har jeg ikke gjort s mye de siste dagene, jeg har bare stengt verden litt ute, vrt for meg selv, men ogs med andre som gjr meg glad. Som Gry for eksempel, vi dro p kino og s Divergent p sndag. M sees! Vi klarte jo nesten ikke holde oss i ro nr Theo James kom p skjermen, da det ble hot stemning alts! S ta turen i kinosalen for en varm pskeopplevelse, haha! Nei men snn serrist, bra film! N skal jeg bare pakke litt og kose meg med pskegodt p sofaen fr jeg finner p noen sprell senere i dag. Ha en super dag folkens og takk for alle de fine kommentarene deres, jeg er alt for drlig til svare dere, men vit at jeg er utrolig takknemlig for mine kjre lesere ♥

• 6

Fortsett smile, ikke la noen ta det fra deg. Et smil betyr ikke at livet ditt er perfekt eller at du ikke har det tungt. Bak et smil kan det skjule seg mye smerte. Men det er lov vre glad, det er lov ta en pause fra alt det vonde og bare vre lykkelig en stund. Av og til m man bare stenge alt og alle ute for kunne pleie seg selv og bare ta seg tid til vre glad og gjre ting som fr deg til fle deg bra. S smil, ta en pause fra alt og bare nyt livet♥

• 7

I gr startet jeg dagen med trening og det var utrolig deilig! Det er alltid deilig trene nr man har mye i tankene, da fr man liksom en pause fra alt sammen. Etter forelesning mtte jeg p Gry s vi fant ut at vi skulle ha en spontandate med taco og skravling. Beste ideen ever, det var rett og slett et fantastisk og ubeskrivelig godt mltid. Her snakker vi foodgasm delux! Hun mekket sammen hjemmelaget guacamole og s hadde vi et spesielt tilbehr til som jeg aldri har sett noen spise til taco fr: Mango!! At man skulle spise mango til taco var noe av det rareste jeg hadde hrt, men nr jeg frst fikk kombinasjonen av taco og mango i munnen eksploderte det i en herlig ny opplevelse og nytelse i munnen, dette m prves alts! Nr det gjelder desserten skulle vi prve en sitronis greek style. Den derimot var en enorm skuffelse i munnen....Vel, nok matprat, haha! Ellers var det kjempe koselig med date, det er utrolig deilig og ha en venninne man kan snakke om ting med nr man ikke har det s greit. You are the best <3

Love you guapa♥

- Karoline

• 4

Hvem sier man ikke kan kose seg i "varmen" bare fordi man bor i nord? Jeg fr stadig vekk snap fra venner srfra om at vren har kommet, solen skinner og at de spiser is. S da fant jeg ut at jeg mtte benytte muligheten til og gjre det samme n som solen skinner. Gud det var godt med rets frste softis, selv om det var en smule kaldt, hehe!

• 5

Hei! Helgen var crazy, kjempegy! Danset all night og koste meg max. I gr var det mandag igjen, noe som betyr dans. Gud s deilig! Jeg elsker danse! Spesielt n nr det endelig er lyst ute. Mrketid og vinter er trasige greier s jeg er super happy n som solen ofte titter fram og det er lyst fra morgen til kveld. Nr jeg vknet i dag skinnte solen gjennom gardinene og det var s fint ute, elsker snt vr! N sitter jeg p bussen og det er tid for forelesning og kanskje jeg tar meg en treningskt etterp, blir s glad og fr masse energi av dette vret, hehe! Ha en fin dag da alle sammen! :)

• 6

Yooo! Det er lrdag, det er helg, det er tid for fest! I dag er det fest i hele huset p Driv (studenthus/disko) og vi er selvflgelig klar for teste det ut! Vi har startet festen her hjemme hos meg fr vi tar den videre ut p Driv og dansegulvet, can't wait! Jeg trenger virkelig en fest n hvor jeg bare kan kose meg med kule mennesker og danse all night long. Har hatt mye tenke p de siste dagene s det blir deilig koble ut litt. Jeg er gira gange tusen! Ha en super lrdagskveld alle sammen, rock the night!

• 4

Hei! I dag kom mamsen til Troms og hun var fast bestemt p at jeg mtte lre meg litt kokkelering og baking. S etter en liten tur i byen handlet vi inn til lage kanelsnurrer og fiskegrateng. Da vi kom hjem var det bare hive p seg forkelet og komme i gang! Som liten var jeg bare smaksprver og hver gang mamsen bakte kanelsnurrer var det deigen som interesserte meg mest, med masse kanel og sukker, hehe. Men kan vel kanskje ikke akkurat si det er noe anderledes n... Anyway, vi fikk til og de ble nydelige, endelig kan jeg lage det selv! Fiskegrateng fikk vi jammen meg ogs laget og n er jeg s heldig at jeg kan hemmeligheten for lage det ogs! Hvor ofte jeg kommer til lage det, det er en annen sak... N er jeg i alle fall ekte kjerringemne i flge mamsen ettersom jeg kan lage litt av hvert p kjkkenet, wuhuu!

Ps. gikk litt amok med sukkeret, men det gr heeeelt fint!

• 5

Hei! I dag hadde jeg date med my guuurl Gry, kjempekoselig! Vi er alt for drlig til finne p ting sammen og vi ser ikke hverandre s ofte siden vi gr ulike studier, men vi begynner bli flinkere. S i dag hadde vi en aldri s liten vaffeldate med film og masse skravling. Trenger jeg nevne at det var hun som lagde vafflene? Jeg fant ut det var tryggest at jeg holdt meg unna... Vi brukte forresten ogs anledningen til ve p noen kule dancemoves til helgen ettersom vi har planer om vre danselver p byen! Alltid kos med venninnetid, det er viktig ta vare p vennene sine <3