karoiver -
Hjem Add Om meg Kontakt

Hei! Det var veldig kjekt med litt omvisning rundt i dag. Nå vet jeg hvor det meste er og det mest nødvendige, hehe! For et år siden på denne tiden var jeg nettopp døpt og gang med en heftig natt til 1. mai feiring som russ, og nå ligger jeg i en seng hos fremmede i Cádiz. Det får meg til å tenke på hvor fort tiden flyr og nye minner skapes. Lurer på hvor jeg er et år fra nå av? Alt har blitt mye bedre her i Cádiz de siste par dagene, og bedre skal det blir framover så jeg er sikker på at jeg kommer til å nyte disse tre ukene med herlige mennesker og at de kommer til å fly fort avgårde. Men det skal jeg ikke tenke på nå, nå gjelder det bare å nyte hvert sekund av tiden jeg har her. God natt alle sammen ♥

• 9

Hola! I dag var jeg sammen med ei fra klassen etter universitetet og gud så koselig det var! Nå begynner jeg å føle meg mye bedre her, nå som alle i klassen har kommet og vi gjør ting sammen. Endelig er det slutt på all ensomehet, haha! Vi dro litt rundt i gatene før vi satte oss ned på en kjempekoselig restaurant. Der fikk vi tre retters pluss drikke for bare 80 kr, supert! Jeg drakk øl til maten og det var nydelig, øl i varmen er alltid godt, hehe! I morgen har vi fri fra universitetet og dermed er planen og ha en lat dag på stranda, can't wait! Nå må jeg egentlig bare løpe ettersom vi skal på sightseeing rundt om overalt her i Cádiz med to fra universitetet så det blir spennende! Ha en super dag videre!

• 6

I går når vi gikk litt rundt fant vi ut at stranden ligger rett ved universitetet og det var en fin liten strand. Hit skal jeg dra ofte etter skoletid! Det er mange studenter der så kanskje man kan bli kjent med noen spanjoler, det hadde jo vært kjempe gøy! Det er kjempe varmt på dagtid så det passer perfekt med litt strandliv etter timene.

På var vandring i går fant vi ut at vi måtte få i oss noe å drikke og jeg tok meg en liten matbit. Jeg fant ut at jeg skulle prøve noe nytt så da ble det chorizos fritos. Pommfrien var like slapp og seig som ja, hva kan man si? Edelstenene til en gammæl kæll, men ellers bra! De hadde gratis wifi også så da var det lykke, jeg får nemlig ikke nettet til å funke på telefonen her i huset. Så vi var vel ikke så veldig sosiale av oss der og da, hehe!

Vi fant også en handlegate like ved der jeg bor så da ble det litt kikking i butikkene, wuhuu! Jeg gjorde mitt første innkjøp faktisk, og etter det jeg så ser det ut til at det kommer til å bli flere innkjøp i løpet av tiden min her. Det var masse eye candy for å si det sånn, hehe! I går kjøpte jeg meg bare en strandveske ettersom jeg glemte å ta med, og fant en jeg synes var ganske så søt. Ellers må jeg vel få tatt meg en tur ut med kameraet snart, det begynner å bli mye mobilbilder nå, så kanskje jeg tar meg en tur med kameraet i morgen ♥

• 7

Hei! Da var første skoledag unnagjort! Det var kjempegøy å treffe de andre fra klassen igjen og det virker som det blir et bra opplegg på universitetet. Lærerne er kjempe greie og spesielt en av de er utrolig morsom, klarte ikke slutte å le av han, kul fyr! Vi fikk utdelt et hefte med masse informasjon ang. undervisningen og litt aktiviteter så det var kjempebra! I lunsjpausen dro vi i kantinen og når vi kom ned trappen snudde omtrent hele kantinen seg og stirret på oss, kleint! Men vi var jo flere sammen så da gikk det greit, hadde vært verre om jeg kom ned alene, hehe! Men alt i alt en super første skoledag! Nå skal jeg ut på sightseeing med et par stykker fra klassen. Deilig å treffe folk igjen og få være sosial, haha! Håper alle har hatt en fin start på uken :)

Happy happy!

• 9

Hei! I sta bestemte jeg meg for å ta meg en joggetur, men det var kanskje ikke det lureste. Det var alt for varmt! Jeg trodde det skulle være svalere når jeg gikk ut, men der tok jeg kraftig feil gitt! Jeg bare gikk langs promenaden og ble like sjokkert hver gang jeg så folk komme løpende langs veien. Jeg fatter ikke at de klarte i den stekende sola! Men de er jo vandt til solen, noe jeg overhodet ikke er, så der har vi vel forklaringen. Så det ble bare en liten tur på meg før jeg vendte snuten hjemover. Men jeg fikk noe bra ut av turen da! Når jeg gikk mot promenaden møtte jeg tilfeldigvis på ei fra klassen, hun hadde akkurat kommet og var der med kjæresten. Det var kjempe deilig å se et kjent fjes igjen ettersom det har vært ganske så ensomt de siste dagene, så da måtte jeg skravle litt med henne, hehe! Jeg møtte faktisk på henne når jeg gikk tilbake også, sykt tilfeldig!

Og vet dere hva? Jeg har sett 4 av spøkelsene!! Nå mangler bare ett! Haha! Når vertsfaren min kom og sa at de var middag ropte han på alle for at de skulle presentere seg så nå har jeg møtt dem. Men det var bare et hei og hadet før de forsvant igjen. Jeg ble jo kjempeglad når jeg fikk møte barna deres, og håpet at jeg skulle få snakke litt med dem og få litt selskap, men neida. Jeg er et sosialt vesen, jeg trenger folk å være sosial med, come back, haha! Men middagen var nydelig da, til tross for at den måtte inntas mens jeg var ene og alene. I morgen er det klart for første skoledag og vertspapi skal følge meg, så det blir som første klasse all over again hvor foreldre følger barna første skoledag, hehe! Jeg er kjempe spent på hvordan det blir og dere skal selvfølgelig få en oppdatering på hvordan det går!

Nå skal lonelygirlinCádiz gå å legge seg, solen tok knekken på meg i dag! Haha, jeg er nok en smule overdramatisk i skrivingen min, jeg har det ikke så fælt som jeg skal ha det til. Jeg har jo eget rom, tilgang til dusj og mat, og en fin by utenfor så jeg skal ikke klage. Buenas noches a todos!

• 7

Hola! I dag har jeg ligget å stekt i flere timer på stranda. Og jeg har dessverre blitt litt rød, til tross for at jeg smurte meg masse med solkrem! Men bortsett fra det var det kjempe deilig å være på stranda igjen. Når jeg dro tidligere måtte jeg kjøpe meg et badehåndkle og fant meg en liten jallajallashappe. De hadde selvfølgelig bare barnehåndklær så da ble det et fint et fra Monster High, haha! Tok også turen innom butikken og kjøpte brus og potetgull så jeg har virkelig kost meg i dag! På stranda plugget jeg musikk i ørene og bare lå der og nøt livet. Etter hvert kom det masse folk til stranden og det ble masse liv. Jeg synes det er morsomt og se hvordan spanjolene koser seg når de er på stranda. Elsker strandlivet ♥

• 8

Hei! Når jeg satt på rommet i går kom søsteren til vertsmoren min og sa at det var middag, og da var det dekket på til meg og gutten fra Østerrike. Maten var god og hun var veldig glad i å prate så det var i grunn en koselig middag. Jeg tror faktisk jeg fikk et glimt av en av sønnene deres som gikk forbi kjøkkenet i forbifarten! Det virker som om de som kommer og bor hos dem er for seg selv liksom, de fortsetter med sitt liv og bryr seg ikke så mye om de som er her. Så føler meg ganske så lonely her, men jeg forstår dem da. Hvis det kommer mange studenter og bor hos dem så orker man vel ikke bruke så mye av tiden sin på dem. De har jo jobb og mange ting å gjøre. De eier forresten sin egen klesbutikk! Men jeg skulle ønske de kunne vist meg litt rundt eller noe i det minste. Men jaja, jeg er hardbarska så jeg overlever! Men jeg må innrømme at jeg var litt bekymret for å komme hit. Jeg er jo reisevandt og er ikke den som er redd for nye plasser, men det var litt skremmende å skulle reise alene til Malaga for så og finne buss derfra til Cádiz. I tillegg var det rimelig skummelt å skulle bo hos noen fremmede og jeg kjente hjertet dunket før jeg ringte på døren på fredagen. Men nå er det gjort, jeg hoppet i det! Det ble ikke helt som jeg hadde tenkt, men jeg er stolt av meg selv og glad for at jeg reiste. Dette er en super erfaring å ha med seg og jeg vet at alt blir mye bedre når jeg starter på universitetet og jeg møter resten av folkene i klassen og forhåpentligvis blir kjent med flere! Nå tror jeg at jeg skal ta meg en tur a la playa, og i dag må jeg huske masse solkrem, vil jo helst ikke se ut som en sprengt gris når jeg starter på universitetet i morgen! Haha! Ha en fin søndag folkens!

Slenger med noen bilder av rommet. Jeg skal faktisk dele rommet med ei fra klassen fra 1. mai så det blir kos :)

• 6

Yoo! Nå sitter jeg nydusjet og litt solbrent på sengen. Jeg gikk litt rundt i gatene i sta og kjente meg faktisk ganske fort igjen fra der jeg hadde gått med han gutten fra Østerrike. Til slutt kom jeg fram til en slags strandpromenade greie som man kunne gå langs, så kunne man se ned på stranden mens man gikk. Jeg hadde bare tenkt til å gå en liten tur, men etter å ha gått et stykke la jeg merke til en McDonald's plakat og da kunne jeg liksom ikke bare snu og gå min vei. Så jeg tok beina fatt og vandret langs hele promenaden. Jeg følte at jeg aldri skulle komme fram, men når jeg så en jente med en brus fra McDonald's fikk jeg nytt håp. Og omsider, etter å ha gått langt og lenger enn langt kunne jeg endelig skimte det fine gule M-skiltet. Her snakker vi lykke ganger tusen! Elsker Mc'ern ♥ Jeg har fremdeles ikke sett noe til barna til familien, men det ligger kanskje noe i det faren sa til meg når jeg kom i går, at de er som spøkelser, man ser de aldri og vet aldri hvor de er, haha! Nå skal jeg bare slappe litt av her på sengen og kanskje lese litt til eksamen som igler seg innpå snart, så blir det sikkert middag i ni-ti tiden. Kanskje jeg da får et glimt av ungene deres om jeg er heldig!

Jeg tok ikke med kamera ettersom det bare var en "bli kjent med byen" tur, men kanskje jeg knipser noen bilder i morgen :)

• 10

Hei! Jeg lever enda! Etter en uendelig lang reise på 18 timer med fly og buss hit og dit kom jeg meg endelig fram i går, i god behold! Det var ikke bare bare å finne fram til huset til familien når jeg gikk av bussen, men etter litt spørring fant jeg til slutt fram og sto forran døren deres. Det var skummelt det! Så var det bare å ringe på og håpe på det beste. Når jeg kom inn var det en kjempe stor sal og flere etasjer oppover, plutselig så jeg bare et hode som stakk over kanten og sa at jeg måtte ta heisen. Når jeg kom opp hilste jeg på vertsmoren og faren og de viste meg rundt i full fart før vi la oss alle sammen. Det var kjempe rart å komme hit og bare skulle bo hos noen fremmede. Men de virker kjempe greie! I dag våknet jeg til tre hyggelige damer på kjøkkenet som ordnet frokost til meg, de var slekninger av familien som bruker å være mye her. Familien har hatt mange andre studenter på utvekskling her og akkurat nå er det en gutt fra Østerrike her, men han reiser i morgen. Han var så grei å vise meg litt rundt i sta, det er uendelig mange små sidegater overalt som er perfekt for å gå seg bort i! Ellers er jeg liksom overlatt litt til meg selv, jeg fikk husnøkler, telefonnummer, et kart og en klapp på skuldren. Haha! Så jeg tenkte jeg skulle ta meg en tur ut nå å utforske litt, det er forresten kjempe deilig temperatur her!

Jeg har ikke fått overført noen bilder enda så da slenger jeg bare med et fra pakkekaoset hjemme i Norge. Ha en fin dag alle sammen!

• 9

Hei! Dårlig blogging fra min side, I know! Men jeg har vært super stressa siden jeg skulle reise i dag, i tillegg måtte jeg jo bruke tid på typen før jeg dro, så her har det vært full rulle! Og i dag er dagen her, dagen jeg reiser ut på mitt tre-ukers lange eventyr! Jeg sitter med blandede følelser, jeg tror det blir supert, men akkurat nå grugleder jeg meg, jeg er jo helt ukjent der og har en lang vei å reise, og som jeg har sagt til familien min så er jeg veldig bekymret for at noen skal kidnappe og drepe meg, men vi satser på at det ikke skjer! Haha! Jeg håper virkelig familien min i Cádiz har internett, hvis ikke kommer jo bloggen til å dø ut, noe jeg absolutt ikke vil. Vil jo gjerne dele alle opplevelsene mine med dere, så fingers crossed! Jeg vet forresten alderen på alle fem barna nå og de er alle rundt min alder så takk gud for det, vet ikke hvordan det hadde gått om de hadde hatt små barn? Nei jeg mener, åååhh så dumt! Jeg tror det blir tre supre uker med mange kule opplevelser og mange nye kule mennesker jeg blir kjent med! Så bare jeg overlever reisen går nok alt kjempe bra når jeg har ankommet Cádiz. Når jeg tenker meg om gleder jeg meg sykt, selv om jeg er en smule bekymret for reisen, men det er jo bare en bagatell! Ha en super helg folkens, nå drar jeg, hasta la bye bye <3

• 3

På fredagen regnet det masse og været var skikkelig dårlig, men når det endelig sluttet å regne var vi rask å komme oss ut. Vi måtte jo få laget bål før vi dro hjem. Jeg er en liten pyroman så det er et must! Så da var det bare å gå og finne ved og gå ned i fjæra. Etter et par mislykkede forsøk fikk jeg endelig fyr og flammene våknet til liv, fantastisk! Flammer er så herlig, kunne stått og stirret på de i en evighet! Så da ble det pølse på oss til slutt og påsken ble komplett! Problemet var bare at det var flo og havet steg, så til slutt satt vi nesten i havet og grillet pølse, haha! Men det gikk bra og vi rakk akkurat å komme oss inn før uværet startet igjen.

• 4

Hei! Da var påsken over og i går kveld kom jeg tilbake til Tromsø. En uke med kos, joggeklær, godteri og sminkefri er over. Men litt godt å komme hjem og back to normal også da! Jeg har hatt en super påske med familien og kost meg max! Været var dessverre ikke det beste, men i går like før vi skulle dra kom solen fram og temperaturen steg, er det ikke typisk? Så det var med tungt hjerte vi satte oss i bilen og suste avgårde. I bilen satt jeg og hørte på musikk og drømte meg bort i tanker om Cádiz. Nå er det jo faktisk bare en uke til jeg starter på universitetet i Cádiz, jeg klarer nesten ikke vente! Jeg gleder meg så mye at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg, jeg har kengeruer i magen og går rundt meg selv i alt kaoset med pakking og styr her hjemme, haha!

PS. det kommer noen forsinkede innlegg senere som skulle vært postet mens jeg var hos bestemor, men ettersom nettet på telefonen min ikke var så særlig samarbeidsvillig fikk jeg ikke lagt det ut.

• 6

Vi var så heldig å våkne til et lite påskeegg i går, og inni der lå en lapp som tok oss med på en tur over hele gårdsplassen  i jakten på et større påskeegget, og jammen fant vi det ikke! Ikke mindre enn to, ett til hver, haha! For en grei påskehare må jeg si, han sa det var greit med påskeegg tidlig i påsken så man rekker å spise opp alt før påsken er over. Så etter vi fant påskeeggene var det bare å starte og kose seg. Fram med puslespill, kryssord og brus. Puslespill hører liksom påsken med, men det var nok litt i vanskeligste laget dette ja, tusen brikker og vanskelig tema så jeg ga fort opp for å si det sånn...

• 7

Hei! Dagen i dag har gått til kos med familien og masse godtespising. Vi var i fjæra tidligere i dag, kjempe deilig! Vi var jo så heldig å få besøk av tantegutten min og han kom gledelig ned i fjæra han også, han elsker nemlig å kaste stein i havet. Sølepytter får forresten også tommel opp fra han. Kjempe gøy å ha han på besøk, jeg ser han så sjelden så det er alltid kos når han kommer og faktisk vil leke med meg. Ellers er det kjempe fint å være her hos mor, jeg nyter virkelig påskeferien ♥

• 8

Bilen er sprengt, påskegodt er kjøpt, radioen står på, vi er halvveis til bestemor, kan det bli bedre? Ja det kan faktisk det, vi skal stoppe på bensinstasjonen å kjøpe pølse! Jeg kan nesten ikke røre meg, men gud jeg er glad for å sitte her i bilen. Nå begynner påsken på ordentlig, hvertfall for min del, nå er jeg i skikkelig påskesteming. Muriel og onkel har tatt med skiene sine, men jeg kom dessverre til å sette meg på skiene mine så de knakk... Neida, det er bare tull, sannheten er at jeg hater å gå på ski, jeg har hatet det fra jeg var liten. Selv om jeg elsker å stå på slalom kan jeg ikke fordra langrennsski. Hver gang det var skitur med skolen var det et faens styr å få meg med, jeg hylskrek og kranglet til the bitter end, men jeg tapte alltid kampen og endte opp med å bli tvunget med. Haha! Men jeg må innrømme at det hadde vært gøy å prøve og gå på ski nå som jeg er eldre for å se om jeg faktisk liker det. Nå er det pølsetid! God påske alle sammen! :-)

• 4

Love this, elsker å bare sitte med tøfflene mine og late meg på soften, herlig måte å starte dagen på ♥

• 5

Hei! I dag våknet jeg med masse energi og ryddet hele leiligheten og pyntet litt til påske. Ikke at jeg har så mye pynt at det gjør noe, men fram med litt gult så er det jo påske. Jeg fikk sjokk når jeg åpnet gardinene i dag, på søndagen var det ikke et snøfnugg på veien og jeg gikk tur i bare joggesko og en tynn jakke, men i dag snør det noe helt enormt. Man vet virkelig aldri hva man står opp til her i nord, haha! I morgen drar jeg hjem til bestemor for å feire påsken, det blir så koselig. Jeg drar med Muriel og onkel og hun skal øvelseskjøre, hayyy mi madre sier jeg bare! Ellers har jeg ikke gjort så mye de siste dagene, jeg har bare stengt verden litt ute, vært for meg selv, men også med andre som gjør meg glad. Som Gry for eksempel, vi dro på kino og så Divergent på søndag. Må sees! Vi klarte jo nesten ikke holde oss i ro når Theo James kom på skjermen, da det ble hot stemning altså! Så ta turen i kinosalen for en varm påskeopplevelse, haha! Nei men sånn serriøst, bra film! Nå skal jeg bare pakke litt og kose meg med påskegodt på sofaen før jeg finner på noen sprell senere i dag. Ha en super dag folkens og takk for alle de fine kommentarene deres, jeg er alt for dårlig til å svare dere, men vit at jeg er utrolig takknemlig for mine kjære lesere ♥

• 6

Fortsett å smile, ikke la noen ta det fra deg. Et smil betyr ikke at livet ditt er perfekt eller at du ikke har det tungt. Bak et smil kan det skjule seg mye smerte. Men det er lov å være glad, det er lov å ta en pause fra alt det vonde og bare være lykkelig en stund. Av og til må man bare stenge alt og alle ute for å kunne pleie seg selv og bare ta seg tid til å være glad og gjøre ting som får deg til å føle deg bra. Så smil, ta en pause fra alt og bare nyt livet ♥

• 7

I går startet jeg dagen med trening og det var utrolig deilig! Det er alltid deilig å trene når man har mye i tankene, da får man liksom en pause fra alt sammen. Etter forelesning møtte jeg på Gry så vi fant ut at vi skulle ha en spontandate med taco og skravling. Beste ideen ever, det var rett og slett et fantastisk og ubeskrivelig godt måltid. Her snakker vi foodgasm delux! Hun mekket sammen hjemmelaget guacamole og så hadde vi et spesielt tilbehør til som jeg aldri har sett noen spise til taco før: Mango!! At man skulle spise mango til taco var noe av det rareste jeg hadde hørt, men når jeg først fikk kombinasjonen av taco og mango i munnen eksploderte det i en herlig ny opplevelse og nytelse i munnen, dette må prøves altså! Når det gjelder desserten skulle vi prøve en sitronis greek style. Den derimot var en enorm skuffelse i munnen....Vel, nok matprat, haha! Ellers var det kjempe koselig med date, det er utrolig deilig og ha en venninne man kan snakke om ting med når man ikke har det så greit. You are the best <3

Love you guapa ♥

- Karoline

• 4

Hvem sier man ikke kan kose seg i "varmen" bare fordi man bor i nord? Jeg får stadig vekk snap fra venner sørfra om at våren har kommet, solen skinner og at de spiser is. Så da fant jeg ut at jeg måtte benytte muligheten til og gjøre det samme nå som solen skinner. Gud det var godt med årets første softis, selv om det var en smule kaldt, hehe!

• 5

Hei! Helgen var crazy, kjempegøy! Danset all night og koste meg max. I går var det mandag igjen, noe som betyr dans. Gud så deilig! Jeg elsker å danse! Spesielt nå når det endelig er lyst ute. Mørketid og vinter er trasige greier så jeg er super happy nå som solen ofte titter fram og det er lyst fra morgen til kveld. Når jeg våknet i dag skinnte solen gjennom gardinene og det var så fint ute, elsker sånt vær! Nå sitter jeg på bussen og det er tid for forelesning og kanskje jeg tar meg en treningsøkt etterpå, blir så glad og får masse energi av dette været, hehe! Ha en fin dag da alle sammen! :)

• 6

Yooo! Det er lørdag, det er helg, det er tid for fest! I dag er det fest i hele huset på Driv (studenthus/disko) og vi er selvfølgelig klar for å teste det ut! Vi har startet festen her hjemme hos meg før vi tar den videre ut på Driv og dansegulvet, can't wait! Jeg trenger virkelig en fest nå hvor jeg bare kan kose meg med kule mennesker og danse all night long. Har hatt mye å tenke på de siste dagene så det blir deilig å koble ut litt. Jeg er gira gange tusen! Ha en super lørdagskveld alle sammen, rock the night!

• 4

Hei! I dag kom mamsen til Tromsø og hun var fast bestemt på at jeg måtte lære meg litt kokkelering og baking. Så etter en liten tur i byen handlet vi inn til å lage kanelsnurrer og fiskegrateng. Da vi kom hjem var det bare å hive på seg forkelet og komme i gang! Som liten var jeg bare smaksprøver og hver gang mamsen bakte kanelsnurrer var det deigen som interesserte meg mest, med masse kanel og sukker, hehe. Men kan vel kanskje ikke akkurat si det er noe anderledes nå... Anyway, vi fikk til og de ble nydelige, endelig kan jeg lage det selv! Fiskegrateng fikk vi jammen meg også laget og nå er jeg så heldig at jeg kan hemmeligheten for å lage det også! Hvor ofte jeg kommer til å lage det, det er en annen sak... Nå er jeg i alle fall ekte kjerringemne i følge mamsen ettersom jeg kan lage litt av hvert på kjøkkenet, wuhuu!

Ps. gikk litt amok med sukkeret, men det går heeeelt fint!

• 5

Hei! I dag hadde jeg date med my guuurl Gry, kjempekoselig! Vi er alt for dårlig til å finne på ting sammen og vi ser ikke hverandre så ofte siden vi går ulike studier, men vi begynner å bli flinkere. Så i dag hadde vi en aldri så liten vaffeldate med film og masse skravling. Trenger jeg nevne at det var hun som lagde vafflene? Jeg fant ut det var tryggest at jeg holdt meg unna... Vi brukte forresten også anledningen til å øve på noen kule dancemoves til helgen ettersom vi har planer om å være danseløver på byen! Alltid kos med venninnetid, det er viktig å ta vare på vennene sine <3

• karoiver

Karoline er mitt navn og jeg kommer fra en liten plass i finnmark. Jeg har levd livet på Gran Canaria i to år og nå er jeg klar for studentlivet i Tromsø. Jeg blogger om hverdagen min, som består av morsomme sprell, skole, fotografering, masse galskap og ellers det jeg har på hjertet. Enjoy! ;-)